Avainlippu

Mitä perinnästä kannattaa maksaa?

19.1.2022

perintä, talvi, metsä

Miten paljon olisit valmis maksamaan perintäpalveluista? Olisiko se jokin prosentuaalinen osuus maksamattoman laskun pääomasta tai iso kertamaksu toteutuneesta perinnästä?

Me BRANGilla pidämme kalleimpana perinnän hintana menetettyä asiakassuhdetta. Perintätoimistolla ja sen asiakaspalvelulla on siis suuri merkitys ja mielestämme perintätoimet tulisi nähdä yrityksen laajennettuna asiakaskokemuksena.

Perintää ja perintäammattilaisen käyttöä ei kuitenkaan kannata pelätä tai vieroksua: perintätoimet ovat liiketoiminnan tärkeä ja luonnollinen osa. Perintäyritystä valittaessa olisi kuitenkin tärkeää tutustua yhteistyökumppaniin, sen toimintatapoihin ja arvoihin. Kun perintätoimiston palvelukulttuuri ja -standardit kohtaavat oman toimintamallisi, on perintäkokemus myös asiakkaalle miellyttävin mahdollinen.

Loppuasiakas luo oman mielikuvansa perintäyrityksen asiakaspalvelusta, jonka tavoitettavuutta ja palveluasennetta peilataan toimeksiantajan toimintakulttuuriin. Näin niin sanotun ilmaisen perinnän hinta voikin nousta erittäin korkeaksi, kun mahdollisesti huono asiakaspalvelu tai tavoitettavuus ja suuret kulut loppuasiakkaalta katkaisevat vielä elinkelpoisen asiakassuhteen ja jättävät karvaan maun myös toimeksiantajayrityksestä. Usein myös ilmaisesta perinnästä aiheutuu toimeksiantajalle ennalta-arvaamattomia kuluja esimerkiksi luottotappiosuosituksien ja selvitystyön kautta.

BRANGilla perintä nähdään yhteisten asioiden kuntoon laittamisena. Toimintamallinamme on inhimillinen automaatio eli panostamme sekä palveluun että digitaalisiin ratkaisuihin.

Automatisoitu laskujen lähetys, maksuvalvonta ja inhimillinen perintä helpottavat yrityksen arkea, kun taas asiakkaillemme tarjoamme ratkaisukeskeistä asiakaspalvelua ja neuvottelemme esimerkiksi maksuaikatauluista annettujen reunaehtojen mukaan. Automaatio mahdollistaa lisäksi edulliset kulut, ja tämä heijastuu tietysti myös asiakkaidemme hintoihin. Laadukas asiakaspalvelu takaa nopeat vastausajat asiakkaille ja asiantuntevan kumppanin haastavissakin tilanteissa. Me myös teemme proaktiivista puhelinkontaktointia, jonka avulla pyrimme olemaan useimmissa tapauksissa yhteydessä loppuasiakkaaseen jo ennen perintää tai sen varhaisessa vaiheessa.

Meille tärkeitä arvoja ovat läpinäkyvyys, yhteistyö ja kumppanuus sekä reilu hinnoittelu kaikille osapuolille. Yksi tärkeimmistä mittareista perinnän onnistumisessa mielestämme on saatavan maksetuksi tulemisen lisäksi asiakassuhteen jatkuminen toimeksiantajayrityksen ja loppuasiakkaan välillä, jos muut edellytykset sen mahdollistavat. Vaikka asiakassuhteen jatkuminen ei kaikissa tapauksissa olisi mahdollista tai liiketoiminnallisesti järkevää, neuvotteleva perintätapa on mielestämme osoittautunut parhaimmaksi ratkaisuksi kaikille osapuolille.

    Etsiikö yrityksesi laskutus- tai perintäpalvelua?

    Täytä lomakkeen tiedot, niin soitamme!

    Tämä lomake kerää sinun henkilötietojasi, jotta voimme kontaktoida sinua sekä toimittaa lisätietoa.

    Hyväksymällä ehdot, vahvistat että olet lukenut ja hyväksynyt tietosuojaehtomme.

     

    Haluatko lisätietoja toimintavoistamme tai miten voisimme auttaa sinua?

    Ota yhteyttä niin jutellaan lisää:

     

    myynti@brang.fi
    Puh. 0400 609 883